Vuonna 1985 perustettu Hydrolift loi maineensa 1980- ja 1990-luvuilla menestyksekkäiden kilpaveneiden valmistajana. Kisaveneiden suorituskyky ja dna siirtyi Hydroliftin tapauksessa vahvana myös vuonna 1989 alkaneeseen urheilullisten huviveneiden tuotantoon.
Hydroliftin omistus vaihtui vuonna 2002, kun perustaja Egil Ranvig myös tuotemerkin sekä S-24 ja T-30 -huvivenemallien muotit ja valmistusoikeudet norjalaiselle vauhtiveikko Bård Ekerille. Pari vuotta myöhemmin Eker ajoi Hydroliftilla kilpaveneilyn class 1 -luokan maailmamestariksi.
Teollisena muotoilijana menestyneen Ekerin yritysryppään perusta on suunnittelu- ja muotoilutoimisto Eker Design. Se on suunnitellut 2000-luvun Hydroliftien lisäksi muun muassa suomalaisen Silverin Tiger-, Viper- ja Raptor-mallit.
Hydrolift on kuulunut niihin harvoihin jäljellä oleviin norjalaisiin venemerkkeihin, joka myös valmistaa veneensä Norjassa. Vauhtiveneilijöiden piirissä nauttimasta vankasta arvostuksesta ja viime vuosien kansainvälistymispyrkimyksistä huolimatta Hydrolift ei kuitenkaan onnistunut tekemään huvivenemarkkinoilla tarvittavaa kansainvälistä läpimurtoa.
Norjalaislähteiden mukaan Hydroliftin toiminta on ollut viime vuodet tappiollista. Sen liikevaihto tippui viime vuonna 72,7 miljoonaan edellisen vuoden 112,5 miljoonasta norjan kruunusta. Tulos painui samalla 30 miljoonaa kruunua tappiolle. Konkurssiin hakeutuessa Hydroliftilla oli 26 työntekijää ja 160 miljoonaa kruunua velkaa, josta 70 miljoonaa kruunua omistajille.