Edes Princess ei voi vastustaa luksuspäiväveneiden markkinoiden vetovoimaa. Niille, joilla on riittävästi rahaa muttei aikaa tai mielenkiintoa ison moottorijahdin pitoon, Princess tuo tarjolle R35:n.
Princessin oman suunnittelutiimin lisäksi R35-projektissa on ollut mukana pari isoa nimeä. Ne ovat muodot piirtänyt Pininfarina ja runkoinnovaatioista vastannut Ben Ainslie Racing Technologies. Tuloksena on näyttävä ja innovatiivinen lähes 11 metriä pitkä iso daycruiseri, joka on myös historian nopein Princess: kaksi Volvo Pentan 430-hevosvoimaista bensa-V8:a tuuppaa vain 4 500 kiloa tyhjänä painavan veneen 50 solmun huippuihin.
Teknologiapartneri BAR Technologies omaa kokemusta foilaavista ja hiilikuiturakenteisista America's Cup -veneistä, ja se on pantu peliin myös R35:ssa. Se on täysin hiilikuiturakenteinen ja varustettu kahdella aktiivisesti säätyvällä kantotasolla.
Ylösalaisin olevan T-kirjaimen muotoiset kantotasot työntyvät ulos pohjasta kölilinjan molemmilla puolilla. Ne eivät kuitenkaan nosta runkoa saati venettä ylös vedestä vaan toimivat pikemminkin interceptor-tyyppisten trimmijärjestelmien tavoin. Active Foil System (AFS) -nimen saaneen järjestelmän tavoitteena on paitsi pienentää kulkuvastusta myös oleellisesti parantaa R35:n vakautta, kaarrosominaisuuksia sekä kovan kelin ajettavuutta.
Valittavana on kolme ajo-ohjelmaa, Optimal, Sport ja Rough. Niistä Optimal pyrkii säätämään veneen kulkemaan matkanopeuksilla mahdollisimman kevyesti eli taloudellisesti, Sport tuo taas etenkin kaarroksiin tuntuvasti lisää pitoa ja Rough pyrkii asemoimaan veneen veteen siten, että runko leikkaa isompiakin aaltoja mahdollisimman mukavasti.
Tilaratkaisu on runkoteknologiaa klassisempi. Keulakannen alta löytyy pentterillä, erillisellä toiletilla sekä sohvasta parivuoteeksi muuntuva salonki.
Avotilassa huomio kiinnittyy molemmilla laidoilla tuuli- ja sivulasien välissä olevaan kulkuväylään sekä kolmen istuttavaan ohjaamoon. Pääosan kojelaudasta muodostaa kaksi 17-tuumaista Volvo Pentan Glass Cockpit -konseptiin kuuluvaa Garminin näyttöä.
Ohjaamon takana on varsin perinteiseen tapaan u-sohva ja kiinteä aurinkotaso. Lattiat, kulkuväylät ja uimataso on päällystetty Eshtecin keinotiikillä.
Princess ei ole vielä vahvistanut syyskuussa Cannesin näyttelyssä lanseerattavalle R35:lle tarkkaa hintaa, mutta kertaluokka on tiedossa. Se on noin puolimiljoonaa puntaa.