AMT 190 BR (2016–) Kova luu
AMT on kymmenessä vuodessa vakiinnuttanut paikkansa Suomen kymmenen myydyimmän venemerkin joukossa. Uusi 190 BR johdattelee mallistoa uuteen sukupolveen, mutta millä eväillä?
AMT-malliston lanseerauksesta tuli viime vuonna kuluneeksi kymmenen vuotta. Aimo Mustosen tehtaalla on kuitenkin huomattavasti pidempi kokemus veneiden sarjatuotannosta, sillä ennen omaa tuotemerkkiä AMT toimi pitkään Konekesko Oy:n sopimusvalmistajana Yamarineja tehden. Virallisesti AMT-lyhenne tulee sanoista Advanced Marine Tech.
Uudella 190 BR:llä on isot saappaat täytettävänä, sillä se korvaa muun muassa Venemestari-lehden testeissä ja vertailuissa menestyneen ja AMT:n myydyimpiin malleihin lukeutuvan, nykymittapuun mukaan varsin kunnioitettavaan 10 vuoden malli-ikään ehtineen 185 BR:n. Otetaan siis täyden testiprotokollan kautta selvää siitä, onko 190 BR:ssä ainesta luokkansa uudeksi mittapuuksi.
Vieritä vertailua
AMT 190 BR
5,60 x 2,25 m |
700 kg |
80-115 hv |
C / 7 henk. |
22 900 € (ilman moottoria) |
32 990 € (100 hv Honda BF100) |
Bella 550 BR
5,53 x 2,15 m |
650 kg |
80-115 hv |
C / 7 henk. |
18 900 € (ilman moottoria) |
29 390 € (100 hv Mercury F100) |
Finnmaster 55 BR
5,50 x 2,25 m |
650 kg |
60–100 hv |
C / 6 henk. |
20 200 € (ilman moottoria) |
30 590 € (100 hv Yamaha F100) |
Uttern T57
5,73 x 2,29 m |
895 kg |
100–150 hv |
C / 6 henk. |
ei ilmoiteta |
32 240 € (100 hv Mercury F100) |
Yamarin 56 BR
5,67 x 2,25 m |
670 kg |
80–115 hv |
C / 6 henk. |
18 850 € (ilman moottoria) |
29 240 € (100 hv Yamaha F100) |
Yamarin Cross 57 BR
5,66 x 2,17 m |
680 kg |
80–115 hv |
C / 6 henk. |
24 190 € (ilman moottoria) |
34 580 € (100 hv Yamaha F100) |
Tykkää
- Ajettavuus
- Laaja liukunopeusalue
- Toimivat tilat
- Poikkeuksellinen peräkansi
- Laatuvaikutelma
Älä tykkää
- Keulan tyynysarja kaipaa selkänojia
- Apukuskin kiinteä penkki ei vedä vertoja mukavuudessa kuppijakkaralle
- 27.03.2025 Uutinen Raaseporilainen kauppa-huoltamo talousvaikeuksissa
- 07.03.2025 Reportaasi Käytettyjen veneiden muuttaminen uhkaa muuttua paljon kalliimmaksi ja hankalammaksi
- 25.03.2025 Ensiesittely Pershing GTX 70 (2025–)
- 19.03.2025 Näin se tehdään Purjeveneen moottorinvaihto
- 26.03.2025 Näin se toimii Vakaa nettiyhteys veneeseen
- 06.03.2025 Uutinen Kirjalansalmen sillan kunnossapito vaatii jatkuvaa seurantaa
- 14.03.2025 Reportaasi Ensirekisteröinnit 2024
- 25.03.2025 Ensiesittely Pershing GTX 70 (2025–)
- 12.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: venematkailu
- 05.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Highfield ADV 7
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 10.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: Sancak SVT 9.20
- 11.03.2025 Video Boot Düsseldorf 2025: De Antonio D29 Open
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
Uusimmat
- 02.04.2025 Ensiesittely Mercury Diesel 4.2L RCD II (2025–)
- 02.04.2025 Uutinen Marino suunnittelee uutta pulpettivenettä
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 29.03.2025 Näin se tehdään Veneen keväthuolto käyntiin
- 29.03.2025 Ensiesittely Scanstrut Tile (2025–)