Ranskalainen Beneteau Group ei ole kattien saralla noviisi, sillä sillä on entuudestaan maailman myydyin katamaraanimerkki Lagoon. Uusi Excess-brändi tulee Lagoonin rinnalle.
Excessit on suunniteltu nuoremmalle sukupolvelle ja ovat valmistajan mukaan sporttisempia ja elämyshakuisempia kuin rauhallisemmat vanhemmat sisaruksensa. Uusi brändi määrittelee itseään Oscar Wilden sanoin ”Kohtuus on kohtalokasta. Mikään ei menesty niin kuin kohtuuttomuus.”
Valmistaja lupaa, että muotoilu, tilat, ja kaikki muukin veneessä puhuttelevat nuorempia sukupolvia, jotka haluavat nopean, modernin ja kauniin veneen, jonka kanssa on helppo nauttia vesilläolosta sen kaikissa muodoissa. Valmistaja puhuu 360-kokemuksesta, johon sisältyy veneilyn kaikki aspektit.
Kateilla menee tällä hetkellä hyvin ja ne ovat suosituimpia veneitä kokoluokissaan. Beneteau hakee uuden merkin lanseerauksella uusia asiakkaita uudenlaisella konseptilla. Veneistä ei vielä ole tarkempia kuvia tai tietoja, mutta epäilemättä luvassa on jotain erilaista.
Ainoa toistaiseksi julkaistu kuva kuvaa veneen osittaista profiilia, eikä kerro kovinkaan paljon. Vähän enemmän vilahtaa, jos jaksaa katsoa lanseerausvideota minuutin verran. Siitä selviää, että Excessiin tulee Lagoonia pyöreämpi muotokieli, mutta myös ehkä aavistus sukunäköä. Sen enempää ei vielä uskalla spekuloida – odotetaan jännityksellä tammikuuta, jolloin informaatiota on luvassa lisää.