Antares 9:n kohdalla vaikuttaa siltä, ettei Beneteau ole halunnut muuttaa hyväksi todettua konseptia liikaa. Niinpä koko, ulkonäkö ja tilat vaikuttaisi olevan aikalailla ennallaan, vaikka vähän kaikkeen on puututtu ja ilme on sen myötä uusi.
Ulkonäössä selkeimmät erot ovat entistä pidempi katto ja suuremmat runkoikkunat, joista tosin osa on vain mustaa panelointia. Silti alakerran makuukajuutat ovat varmasti aiempaa valoisammat ja vuoteilta on paremmat näkymät ulos.
Pidempi katto suojaa entistä paremmin taka-avotilaa ja mahdollistaa pari uutta optiota. Lippaan voi valita joko virtaa tuottavat aurinkopaneelit tai auringon säteet esteettömämmin avotilaan päästävän kangaskattoluukun.
Kooltaan Antares 9 on aikalailla ennallaan. Leveys on entisellään kolmessa metrissä, pituus on kasvanut kokonaispituuden osalta marginaalisesti noin vaaksalla. Vakiovarustein kokonaismitta on nyt 8,23 metriä, lisäuimatasoilla ja ankannokalla höystettynä 9,29 metrissä.
Vaikka koko ei varsinaisesti ole kasvanut ja valmistuksessa on siirrytty painoa säästävään alipainelaminointiin, on tehoja silti kasvatettu 50 hevosvoimalla. Antares 9:iin saa nyt laittaa kaksi 250-hevosvoimaista perämoottoria, mikä kahden päämerkin (Yamaha ja Mercury) mallistoissa tarkoittaa siirtymistä V6- ja V8-moottoreihin. Niiden kylkeen saa myös monipuoliset joystick-hallintalaitteet (Yamaha HelmMaster EX ja Mercury Joystick Piloting for Outboards). Bensaa mahtuu tankkeihin 600 litraa.
Tyypillisesti vielä dieselsisäperämoottorien aikakaudella yhdeksänmetriseen cabincruiser-tyyppiseen matkaveneeseen riitti hyvin yksi 200-hevosvoimainen kone. Tehojen ja moottorien tuputtaminen on vene- ja moottorivalmistajien kannalta varmasti kannattava mutta laajemmin ajankuva huomioiden kummallinen nykymuoti.
Beneteau kertoo uudistaneensa kaikki Antares 9:n tilat, mutta pääpiirteittäin ne ovat kyllä ennallaan. Kaiken perustana on epäsymmetrinen kansiratkaisu, jossa pääkulkukansi on styyrpuurin puolella. Samalta laidalta löytyvät myös laidan ja perän kulkuportit sekä ohjaamon sivuliukuovi.
Keulakannella on aurinkotaso ja takakannella vakiona kulmasohva, jonka voi laajentaa lisäosalla U-sohvaksi. Keskelle saa pöydän, jota tarvitaan täytepatjan kera myös sohvan petauksessa aurinkotasoksi. Kansisalongissa on tuttuun tapaan ohjaamon jatkeena pentteri ja vastapuolella dinetti, jonka etummaisen sohvan voi kääntää matkan ajaksi kartturin penkiksi.
Pentterissä on vakiona reilun kokoinen, 80-litrainen jääkaappi. Liesi pelittää vakiona kaasulla, sähkölieden saa lisävarusteena. Sen käyttöön tarvitaan maasähköä tai arvokas litiumakkuihin pohjaava akkupankki. Majoituskannelle on saatu sovitettua entiseen tapaan ja ovien taakse kaksi parivuoteellista makuukajuuttaa ja suihkulla varustettu toiletti.
Beneteau Antares 9:n verottomaksi tehdashinnaksi vakiovarustein ilmoitetaan 134 500 euroa, eli Suomen verokannalla, kahdella perämoottorilla ja välttämättömillä optiolla varustettuna puhutaan nopeasti noin neljännesmiljoonan reaalihinnasta.