Venemessuilla vieraili kymmenen päivän aikana yli 65 200 kävijää. Messuihin osallistui 302 näytteilleasettajaa ja käytössä oli lähes 27 000 näyttelyneliömetriä. Veneitä messuilla esiteltiin yli 500.
Astrum Vene Oy:n toimitusjohtaja Henri Jokisen mielestä liikkeellä oli paljon ostoaikeissa olevia ihmisiä.
"Olemme erittäin tyytyväisiä. Myimme messuilla yhteensä kymmenen isoa Grandezza-, Sargo- ja Arronet-venettä, joista kallein maksoi 470 000 euroa. Lisäksi saimme venemessuilta paljon kontakteja, joista voi syntyä kauppaa vielä messujen jälkeenkin", Jokinen toteaa.
Myös veneilytarvikkeiden ja -varusteiden kauppa kävi Maritim Oy:n toimitusjohtaja Kim Tigerstedtin mukaan erinomaisesti.
"Tuotteita on myyty laidasta laitaan, mutta erityisen hyvin kaupaksi ovat käyneet pelastusliivit, trimmitasot, jääkaapit ja kiillotuskoneet. Tuntuu siltä, että veneilijät haluavat panostaa erityisesti veneilyn viihtyvyyteen ja turvallisuuteen sekä pitää veneestä huolta", kommentoi Tigerstedt.
Messukävijöistä hiukan yli puolet tuli pääkaupunkiseudulta. Kantar TNS:n kävijätutkimuksen mukaan yli puolet kävijöistä tuli messuille tekemään hankintoja tai ostopäätöksiä. Kiinnostavin tuotekokonaisuus messuilla oli moottoriveneet, joista oli kiinnostunut 61 prosenttia kävijöistä. Varusteet ja tarvikkeet kiinnostivat 40 prosenttia ja kalastus 28 prosenttia kävijätutkimukseen vastanneista.
Vene 19 Båt -messut järjestettiin 8.–17. helmikuuta Messukeskuksessa Helsingissä. Ensi vuonna Vene 20 Båt -messut järjestetään 7.–16. helmikuuta.
Totalvene seurasi viime viikonloppuna päättyneitä Vene 19 Båt -messuja tarkasti. Messuilla julkistettiin esimerkiksi Vuoden veneilyteko , Vuoden vierassatamat sekä Messujen veneet.
Lisäksi messujen uutuusveneitä esittelee yli 20 artikkelista koostuva kahden viime viikon aikana julkaistu Vene 19 Båt -reportaasien sarja. Juttulistaus löytyy helposti hakutoiminnolla ja Vene 19 Båt -hakusanalla.