Norjalaisen Askeladdenin mallisto on tähän saakka jakautunut varsin selkeästi katettujen ohjaushyttiveneiden P-sarjaan ja avo-ohjaamollisten pulpettiveneiden ja daycruiserien C-sarjaan. Uusi C97 kuuluu nimellisesti jälkimmäiseen, mutta lähentyy katettavuudellaan P-sarjaa.
Ehkäpä oleellisin seikka uudessa C97:ssa on pienempien C-sarjalaisten ohjaamon ja avotilan kattavan kuomun korvaaminen sähkötoimisella SoftTop-kangaskattoluukulla ja täyskorkeilla sivulaseilla varustetulla ylärakenteella, jonka B-pilarien luukkujen takaa löytyy avotilan takaa sulkevat verhomaiset peräkuomut. Käytännössä tuulilasin taakse jäävän ohjaamon, pentterin ja sähköisesti korkeussäädettävällä pöydällä varustetun sohvaryhmän saa katettua tai avattua varsin sukkelasti ja vaivattomasti.
Lisää ulko-oleskelutilaa löytyy keulakannelta, jonka syvennykseen on aseteltu muhkea kolmen hengen selkä- ja kyynärnojallinen divaani. Tuulilasin läpikulku on järjestetty sujuvan oloisesti paapuurin laidalle.
Kansitilaa on siis runsaasti, mutta yli yhdeksän metriä pitkään ja 3,2 metriä leveään runkoon mahtuu myös yllättävä määrä sisätiloja. Kajuuttoja on kaksi, ja ne ovat sisäänkäyntiä myöten toisistaan täysin erillään. Kajuutoista suurempi on keulassa ja sen yhteydessä on tyypillisesi vain huomattavasti suuremmissa matkaveneissä tavattava erillisellä suihkukomerolla varustettu toiletti. Sisäänkäynti toilettiin tapahtuu keulakajuutan aulasta, josta varsinainen parivuoteellinen makuukajuutta on eriytetty ovella ja laipiolla.
Toinen makuukajuutta löytyy aivan perästä. Se asemoituu aurinkotason ja avotilan sohvan alle ja kulku sinne tapahtuu uimatasolle johtavalta käytävältä. Takahyttikin vaikuttaa kookkaalta, siihen kuuluu paapuurin laidalle pitkittäin sijoitetun parivuoteen lisäksi pukeutumispenkillä varustettu pieni eteistila.
Vakioidun TopLine-varustepaketin myötä C97:n vakiovarustus on varsin hyvällä tasolla. Siihen sisältyy muun muassa kojelaudan peräti 22-tuumainen C-Command-monitoiminäyttö, monipuolinen audiojärjestelmä, automaattiset Zipwake-trimmit, keulapotkuri, sähkö-wc, Flexiteek-turkki ja 44 litran jääkaappi. Lisäksi veneessä on vakiona 4 kilowatin lämmityslaite, kolmen kilowatin vesilämmitin ja 40 litran lämminvesivaraaja sekä liesi, jotka kaikki ovat dieselkäyttöisiä.
Suomessa vakiomoottorina on yksi Mercuryn 400-hevosvoimainen V10 Verado, jolla varustettuna hinnaksi ilmoitetaan 364 000 euroa.