Yamarin 63 DC (2020–) Odotettu virkistys
Mahtuuko mukaan?
Hieman yli kuuden metrin kokoluokassa daycruiserien käytön painopiste on tyypillisesti vielä pitkälti päiväkäytössä, vaikka keulakajuutta yöpymisen mahdollistaakin. Yamarin onkin tehnyt 63 DC:n kohdalla selkeän periaatepäätöksen pitää ratkaisut melko suoraviivaisina.
Kajuutta on siitä hyvä esimerkki. Vuoteen pituus riittää hyvin aikuisenkin makuupaikaksi, mutta ylimääräisiä senttejä ei ole. Täytepatjojen avulla käytännössä koko kajuutan pinta-ala on valjastettu makuulavetiksi, jolle mahtuu kahden aikuisen lisäksi yöpymään myös lapsi tai pari.
Viihtyisyyden kannalta kajuutassa on hyvää ja huonoa. Seinien ja katon paljaat muovipinnat ovat kalseita, mutta siististi viimeisteltyjä. Ulkonäön mukaisia suuria runkoikkunoita ei ole, mutta kattoikkunoista ja perinteisistä avattavista runkoikkunoista riittää kajuuttaan valoa ja raitista ilmaa. Ilmavuutta ja lattiatilaa kajuutassa on keskivertoa enemmän.
Avotila on mitoitettu tiukasti kantavuuden mukaiselle kuuden henkilön miehistölle. Apukuskin paikka ei ole mukavuudeltaan kipparin erillisistuimen veroinen, mutta bonuksena on leveys, joka mahdollistaa aikuisen lisäksi myös lapsen istumisen. Monessa kilpailijassa apukuskin paikan kohdalla laidassa on mukavuutta parantava sivuselkänoja, joka Yamarinista puuttuu.
Avotilan kulmasohva vetää vakiomitoissaan neljä istuskelijaa. Apukuskin selkänojan kääntäminen lisää yhden paikan, mutta tässäkin kohtaa laidalle jää kaistale ilman selkänojaa. Styyrpuurin puolella sohva laajenee u-muotoon pienen klaffipenkin ja peräkulman kulkuväylän asetettavan istuinpehmusteen verran. Molemmat ovat varsinkin istumamukavuudeltaan melko näennäisiä lisiä. Sohvan pöytä ja aurinkotasolaajennus löytyvät vasta lisävarustelistalta.
Tavaroille on hyvin tilaa sohvan alla olevissa lokeroissa. Pientavaroille soisi avotilaan tai ohjaamoon edes yhden kannellisen ja kuivan hansikaslokerotyyppisen ratkaisun.
Kuvat
Tilamitat
Avotila | |
Sisäpituus | 220 cm |
Sisäleveys | 190 cm |
U-sohva | 105 x 162 x 125–165 cm |
Aurinkotaso | |
Uimatasojen pituus | 60 + 65 cm |
Seisomakorkeus | |
Ohjaamo | |
Istumakorkeus | 37 cm |
Ratista selkänojaan | 57–66 cm |
Ratista lattiaan | 57/71 cm |
Tuulilasin korkeus | 120 cm |
Kajuutta | |
Oviaukko | 45 x 78 cm |
Korkeus | 77/120 cm |
V-vuode | 190 x 35–180 cm |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 04.04.2025 Kokeilu AMT 150 R (2025–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 24.04.2025 Uutinen Klassikkomerkki rantautuu Suomeen
- 24.04.2025 Uutinen Suomen Meripelastusseura ja Helly Hansen yhteistyöhön
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 23.04.2025 Uutinen Trossi-jäsenpalvelun kausi alkaa 1.5.2025
- 22.04.2025 Uutinen Marinekauppa avasi uuden venetarvikeliikkeen Vantaalle
- 22.04.2025 Uutinen Valassaarilla savuaa 23.4.2025
- 22.04.2025 Uutinen Fairlinelle löytyi ostaja