Brabus 800 Shadow on omaa sukua Axopar 37 Sun Top, jolle on annettu erikoiskäsittely. Se tarkoittaa esimerkiksi paria Mercury Racingin Verado 400R -perämoottoreita sekä erikoisväriä, -verhoilua ja -varustelua.
Viimeksi mainittuun kuuluu muun muassa Mercuryn joystick-järjestelmä, Isottan Intelligent Steering -rattipainikkeet, joilla hallitaan muun muassa trimmitasoja, keulapotkuria ja audiolaitteistoa sekä Brabuksen infotainment ja Touch to Can -järjestelmät.
Infotainment tarkoittaa kajuutan seinälle ripustettua 42-tuumainen LG:n taulutelevisiota Fusionin äänentoistojärjestelmällä sekä Apple TV -liitettävyydellä. Jälkimmäisessä on kyse kosketusnäytöstä, jolla hallitaan monipuolista yleis- ja tunnelmavalaistusta. Lisää lasiruutuja löytyy luonnollisesti kojelaudasta, jossa vakiokokoonpano on 2 x 12 tuumaa ja optio 2 x 16 tuumaa.
Värit ja verhoilut ovat Brabukselle kustomoituja. Runko ja kansi on viimeistelty korkeakiiltoisella maalilla. Ohjaamoa komistaa puolestaan hiilikuitusomisteet ja harjattu alumiini. Kajuutan patjoissa on Brabuksen puolinahkaverhoilu, mutta päähuomion vie sopivasti överiksi vedetty lattian ruututikattu nahkaverhous.
Autoista tuttua alustan ja ajettavuuden optimointia veneissä on vaikeampi harrastaa, ainakaan ilman että rungon laittaisi kokonaan uusiksi, joten se on Brabuksessa täysin sama kuin vakio-Axoparissa. Niin on myös veneen tilaratkaisu ja tilat.
Hintaa Brabus Shadow 800:lle kertyy melko tarkasti tuplasti vakiomallista ja -varusteista Axopar 37 ST:tä enemmän. Saksassa se tarkoittaa hintaneuvotteluiden käynnistyvän noin 400 000 eurosta.
Hintaa tuskin pystyy kommentoimaan suuntaan tai toiseen ilman erimielisyyksiä. Joillekin Brabuksen nimi ja parantelu merkitsee paljonkin, toisille ei.
Sekä Brabuksella että Axoparilla on yhteistyöstä kuitenkin kovat odotukset. Tänä vuonna valmistuvat 20 numeroitua Shadow 800:sta ovat vasta esileikkiä. Ensivuonna veneitä on tarkoitus tehdä pelkästään Brabuksille varatulla tuotantolinjalla 100 ja jatkossa kasvattaa valikoimaa uusilla malleilla.