Moto-Seinäjoki Oy:n muutaman vuoden rupeama Suomen Bayliner-maahantuojana päättyi menneeseen kesään. Maahantuonti ja myynti siirtyi yksinoikeudella Vääksyn Konepiste Oy:lle elokuun alussa. Vuonna 1983 perustetulla Vääksyn Konepisteellä on toimipisteet Vääksyssä ja Lahdessa.
Vuonna 1957 perustettu Bayliner siirtyi osaksi Brunswick-konsernia vuonna 1986. Brunswick tiedotti hiljattain eriyttävänsä Baylinerin, Heydeyn, Quicksilverin ja Utternin muista venemerkeistään erilliseksi Venture Group -yksiköksi.
Suomessa Baylinerin menestysvuodet osuivat monen muun jenkkivenemerkin tavoin 1980-luvun loppuun. Menestysvuosien jälkeen Bayliner-kauppa on käynyt vaihtelevasti, mutta Suomessa on silti yhä vahva Bayliner-kanta. Vaikka Baylinerilla on yhä nykyisinkin vahva jenkkiveneimago, on Euroopassa myytävät mallit valmistettu jo monen vuoden ajan sopimusvalmistajalla Puolassa.
– Olemme tyytyväisiä siitä, että Bayliner saa nyt maahantuojan, jolla on vahva ammatillinen osaaminen, hyvä maine sekä vakaa ja pitkä historia. Suomi on parhaimmillaan ollut erittäin vahva markkina Baylinerille, ja voi olla sitä tämän nimityksen myötä myös tulevaisuudessa. Bayliner on Mercury Marinelle maailmanlaajuisesti erittäin tärkeä kumppani, kommentoi Brunswick-konserniin kuuluvan Mercury Marine Suomen toimitusjohtaja Jussi Sepponen.
– Olemme ylpeitä uudesta vahvasta venebrändistä, joka tulee entisestään vahvistamaan Vääksyn Konepisteen venevalikoimaa. Suomessa jo markkinoilla oleva vahva Bayliner-kanta tarjoaa myös hyvän mahdollisuuden huolto-, varaosa- ja korjauspalveluiden kehittymiseen, joissa Vääksyn Konepisteellä on jo ennestään hyvä ja vahva osaaminen, sanoo Vääksyn Konepisteen toimitusjohtaja Janne Korhonen.
Vääksyn Konepisteen valikoimissa on Baylinerin lisäksi Quicksilver-, Bella-, Flipper-, Falcon-, Buster- ja Suvi-veneet sekä Mercury- ja Yamaha-perämoottorit.