Vene- ja perämoottorikaupasta on viime vuosina muodostunut yhä merkittävämpi osa Otto Brandtin toimintaa. TG:n, Silverin ja Terhin lisäksi Brandt toimii Fasterin huviveneiden jakelijana sekä Honda-perämoottorien ja Torqeedo-sähkömoottorien maahantuojana.
Tage Gustafsonin perustamalla TG:llä on yli 40 vuoden kokemus hyttiveneiden valmistuksesta, ja se on hyttiveneiden ylivoimainen markkinajohtaja Suomessa. TG:n 5.9X- ja 6.9X-mallit ovat viime vuosina olleet Suomen myydyimpiä hyttivenemalleja. Viime vuonna mallisto kasvoi uudella 7.9 KingCruiser -lippulaivalla ja tänä vuonna sen tehokkaammalla Supreme-versiolla.
Veneet valmistetaan Suomessa, eikä omistajanvaihdoksella ole vaikutusta TG-veneiden tuotantoon. Samoin TG:n toiminnasta sukupolven vaihdoksen jälkeen vastanneet Jan ja Fredrik "Frese" Gustafson jatkavat yrityksen palveluksessa myös omistajanvaihdoksen jälkeen.
– Otto Brandt perheyrityksenä oli paras mahdollinen ostaja perheemme elämäntyölle. Vakavarainen konserni ja kattava kauppiasverkosto takaavat TG:n menestyksen myös tulevaisuudessa, sanoo Freja Marinen toimitusjohtajana toimiva Jan Gustafson.
TG:n nykyinen myynti ja markkinointi tapahtuu Yamaha-verkoston kautta, mutta sopimus päättyy kuluvaan kauteen.
– Olemme iloisia saadessamme TG-veneet Otto Brandtille. Valikoimissamme on jo vuosia ollut hyttiveneiden osalta aukko, joten kauppa täydentää hienosti nykyistä mallistoa muodostamatta minkäänlaista päällekkäisyyttä muiden konsernin venemerkkien kanssa. Ennen kaikkea tämä on kuitenkin hieno uutinen kauppiasverkostollemme, joka kaupan myötä saa hyttiveneet omaan valikoimaansa, toteaa Otto Brandtin konsernijohtaja Markku Hämäläinen.