Balt on venemerkkinä Suomessa vieras, mutta venevalmistajana sillä on suhteellisen pitkät perinteet. Monen muun puolalaisen veistämön tavoin se on toiminut monen tunnetun venemerkin, kuten X-Yachtsin, Jeanneaun, Quicksilverin, Utternin, Cormaten ja Goldfishin sopimusvalmistajana.
Viime vuosina Balt on keskittynyt omiin brändeihin. Sen valmistusohjelmassa on kolme mallisarjaa: Balt-purjeveneet sekä Balt Titanium ja Sun Camper -moottoriveneet. Suomessa myynti keskittyy moottoriveneisiin.
Balt Titanium -mallisarjaan kuuluu kolme nykyaikaisesti muotoiltua mallia. Pienimmässä 818 Titaniumissa on avo-ohjaamo ja -matkustamo, mutta myös hämmästyttävät runsaat sisätilat. Isommat 918 ja 1018 Titanium on noin 10-metriä pitkiä kansisalonkiveneitä, joista jälkimmäisessä on myös flybridge eli yläohjaamo. Sun Camper -sarjaan kuuluu puolestaan asuntovenemäisiä matkaveneitä, joista Suomen mallistossa on suurin 35.
Suomessa kaikki Balt-mallit tulevat myyntii perämoottoriversioina. Nykytrendeistä poiketen moottoritehot ovat maltillisia ja kulkunopeudet suhteellisen alhaisia. Balt 818 ja 918 Titanium -mallien moottorina on 115-hevosvoimainen Mercury, rungoltaan pidempiin 1018 Titanium ja Sun Camper 35:een riittää 100-hevosvoimainen kone.
Lähtöhinnoiltaan Baltit ovat etenkin kokoonsa ja tiloihinsa nähden edullisia. Vakiovarustein koko malliston hintahaitariksi muodostuu 82 000–152 000 euroa. Vakiovarustus on kuitenkin varsin askeettinen, joten budjettiin on syytä varata rahaa lisävarustelulle.