Viime aikoina Venetsiasta on kuulunut myös positiivisia uutisia: vaikka matkailu ja vesiliikenne ovat kaupungissa lähes seisahtaneet, ovat Venetsian kanaalit kirkastuneet siinä määrin, että vedessä voi nähdä jopa kaloja. Parempaan ajankohtaan ei olisi voinut siis osua paikallisen Nuvolari Lenardi -suunnittelutoimiston kehittämä hybridi-vesitaksi.
Idea ympäristöystävällisestä venetaksista sai alkunsa Venice Boat Shown yhteydessä järjestetyssä seminaarissa vuonna 2019, jossa keskusteltiin mahdollisuudesta kehittää vesillä liikkuvia hybridikulkuneuvoja yhtenä ratkaisuna kaupungin saasteongelmiin.
Nuvolari Lenardin suunnittelutoimisto otti ajatuksesta kiinni. Lopulta ratkaisuksi valikoitui dieseliä ja sähköä hyödyntävä, vesisuihkupropulsiolla etenevä hybridivene. Thunderin hybridijärjestelmä tuottaa 306 hevosvoimaa tehoa ja dieseliä mahtuu tankkiin 190 litraa. Pituutta veneellä on 9,2 metriä.
Venetsiassa vesitaksit tekevät säännöllisiä matkoja lentokentälle avoimessa vedessä, missä ne tarvitsevat suurempiin nopeuksiin diesel-voimaa. Hybriditaksissa annetaan tällöin akuille aikaa latautua, ja kun alus palaa kaupungin vesiväylien hitaampinopeuksisille raja-alueille, voidaan veneen käyttövoimana käyttää varastoitua sähkövoimaa.
Venetsiassa rakennetun 14-paikkaisen ylellisen vesitaksin ensimmäinen versio sai nimekseen Thunder. Noin vuoden jatkuneiden testausten koeajojen jälkeen Thunder on saanut kaikkien luokituslaitosten täydellisen hyväksynnän. Lopputuloksena on päät kääntävä vesitaksi, jossa yhdistyvät klassiset muodot ja uusin moottoritekniikka.