Bayliner VR6 Cuddy (2019–) – Perhedaycruiseri erillisellä toiletilla ja kerrossängyllä
Mitä uutta?
Yhdysvaltalaisten cuddy cabinien voimanlähteenä on perinteisesti käytetty sisäperämoottoria, ja se on ollut selvästi myös VR6:n lähtökohta. Maailmanlaajuisen perämoottorivenebuumin innoittamana VR6:sta on tehty myös perämoottoriversio, ja juuri sellainen on testissä.
Perämoottoriversion tehoalue on 150–225 hevosvoimaa, moottoreina käytetään saman konsernin Mercuryja. Testivene on rikattu tehokkaimmalla, Mercuryn uuteen 3,4-litraisten V6-moottorien sarjaan kuuluvalla F225:lla.
Moottorityypin valinta ei vaikuta suuresti veneen tiloihin, sillä Bayliner on tehnyt versiot mahdollisimman pienin muutoksin. Se tarkoittaa, että sisäperämoottoriversion moottoritila on perämoottoriversiossa tavaratila.
Perämoottori on puolestaan ripustettu peräpeilin sijaan uimatason takareunaan ulottuvaan bracketiin eli telineeseen, joka on laminoitu uimatason alapuolelle rungon jatkeeksi ja muodostaa uimatason keskelle moottorikaivon.
Tilaratkaisun innovaatiot löytyvät sisältä kajuutasta. Ainakin tällä haavaa VR6C on Suomen markkinoiden pienin daycruiser, jonka kajuutassa on erillinen, laipioilla ja ovella varustettu toiletti. Kovin suuri se ei luonnollisestikaan ole, mutta nippanappa käyttökelpoinen kuitenkin. Vakiona komerossa on kemiallinen wc-istuin, vesi-wc:n saa lisävarusteena.
Toinen erikoisuus on lisävarusteena parilla satasella saatava kerrosvuode, joka hyödyntää VR6C:n keulan leveää runko- ja kansimuotoa. Sen ansiosta tavanomaisen pitkittäisen v-vuoteen lisäksi VR6:n kajuuttaan on saatu sovitettua poikittainen yläpeti.
Mitoiltaan vuode on sopii paremmin lapsille tai nuorisolle, mutta tarvittaessa pedille mahtuu kyllä isokokoinen aikuinenkin, kuten oheinen kuva osoittaa.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 6,84 m |
Leveys | 2,40 m |
Syväys | 0,88 m |
Paino | 1 650 kg |
Pohjakulma | 20° |
Polttoainesäiliö | 196 l |
Makeavesisäiliö | |
Septisäiliö | |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 9 henk. |
Tehoalue | 150–250 hv |
Moottorityyppi | perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 225 hv Mercury F225 XL V6 |
Huippunopeus | 37,9 kn @ 5 800 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 1,3 l/mpk @ 4 200 r/min |
Melutaso @ 25 kn |
76 dB(A) @ 4 200 r/min
|
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Puola (Slepsk) |
Valmistaja | Bayliner, Brunswick Boat Group, USA | www.bayliner.com |
Maahantuoja | Boats Seinäjoki, Seinäjoki | www.boats.fi |
Hintatiedot
40 360 € | ilman moottoria |
57 100 € | 150 hv Mercury F150 XL |
62 900 € | 200 hv Mercury F200 XL V6 |
63 900 € | 225 hv Mercury F225 XL V6 |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 04.04.2025 Kokeilu AMT 150 R (2025–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 25.04.2025 Ensiesittely JOOOL hybridipropulsio (2025–)
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 24.04.2025 Uutinen Klassikkomerkki rantautuu Suomeen
- 24.04.2025 Uutinen Suomen Meripelastusseura ja Helly Hansen yhteistyöhön
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 23.04.2025 Uutinen Trossi-jäsenpalvelun kausi alkaa 1.5.2025
- 22.04.2025 Uutinen Marinekauppa avasi uuden venetarvikeliikkeen Vantaalle