Galeon 640 Fly (2018–) – Innovaatioita keulassa, perässä ja sivuilla
Galeon luo aktiivisesti uusia asioita isoihin matkaveneisiin. Päähuomio on ollut avattavissa laitaterasseissa, mutta 640 Flyssa on paljon muutakin.
Galeonin tahti on viime vuosina ollut hengästyttävä. Mallistoa on uudistettu keskimäärin 2–3 uutuuden vuositahdilla, mikä ei ole ihan pieni panostus, kun puhutaan isoista, 30–70-jalkaisista moottoriveneistä.
Tuloksiakin on tullut. Euroopan lisäksi Galeon on valloittanut etenkin Yhdysvaltoja, jossa sen myyntiä hoitaa maailman suurin veneliikeketju MarineMax. Galeonista on kasvanut iso ja merkittävä tekijä, jonka viime vuoden myydyin malli oli 50-jalkainen.
Viime vuoden tammikuussa ensiesitelty yli 20-metrinen 640 Fly kuuluu malliston isompaan päähän. Pienempien mallien tavoin Galeon on ujuttanut 640:een mukaan innovaatioita, jotka tekevät siitä jopa parin miljoonan jahtien luokassa erityisen ja tutustumisen arvoisen.
Vieritä vertailua
Galeon 640 FLY
Pituus x leveys | 20,80 x 5,00 m |
Kuivapaino | 35 500 kg |
Tehoalue | 2 x 900–1 200 hv |
Moottorityyppi | Sisämoottori, akseliveto |
CE-luokitus | B / 15 henk. |
Hinta | 1 663 000 €* (2 x 1 000 hv) |
Lisätietoja | www.nordecnautic.fi |
* Hinta valmistajalla tehtaalla | |
** Hinta maahantuojalla Suomessa |
Azimut 66
20,80 x 5,18 m |
ei ilmoiteta |
2 x 1 150 hv |
Sisämoottori, akseliveto |
B / 14 henk. |
2 170 000 €* (2 x 1 150hv) |
www.eav.fi |
Prestige 630
19,02 x 5,15 m |
23 800 kg |
2 x 725 hv |
Sisämoottori, pod-vetolaite |
B / 14 henk. |
1 495 400 €* (2 x 725 hv) |
www.nauticalpartners.fi |
Princess F62
19,34 x 5,03 m |
29 300 kg |
2 x 1000 hv |
Sisämoottori, akseliveto |
B / 16 henk. |
1 760 800 £* (2 x 1 000 hv) |
www.princess.fi |
Sunseeker Manhattan 66
20,81 x 5,26 m |
37 400 kg |
2 x 1 000–1 200 hv |
Sisämoottori, akseliveto |
B / 16 henk. |
2 293 000 €**(2 x 1 000 hv) |
www.marinepalvelu.fi |
Tykkää
- Keulakannen oleskelutila
- Tuulilasin läpikulku
- Terassilaidat
- Tilava flybridge
- Kustomoitavuus
Älä tykkää
- Korkea kulutus
- Kulun kulmikkuus aallokossa
- Yli-ikkunalliset toiletit
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 04.04.2025 Kokeilu AMT 150 R (2025–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 24.04.2025 Uutinen Klassikkomerkki rantautuu Suomeen
- 24.04.2025 Uutinen Suomen Meripelastusseura ja Helly Hansen yhteistyöhön
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 23.04.2025 Uutinen Trossi-jäsenpalvelun kausi alkaa 1.5.2025
- 22.04.2025 Uutinen Marinekauppa avasi uuden venetarvikeliikkeen Vantaalle
- 22.04.2025 Uutinen Valassaarilla savuaa 23.4.2025
- 22.04.2025 Uutinen Fairlinelle löytyi ostaja