Galeon 640 Fly (2018–) – Innovaatioita keulassa, perässä ja sivuilla
Mahtuuko mukaan?
Galeon on ajatellut 640 Flyn ensisijaisesti omistajan operoimaksi alukseksi. Jos ei, on vakio- ja Aft Dinner -versioihin saatavissa kahden hengen miehistökajuutta, joka yhteydessä on oma suihkulla varustettu toiletti.
Varsinaisten makuukajuuttojen osalta tilaratkaisuja on neljä, joista testiveneen kolmen yllättävänkin tasavertaisen parivuoteellisen makuukajuutan versiota tehdas kutsuu osuvasti "kolmen masterin versioksi".
Todellisuudessa omistajanlukaaliksi valikoitunee parhaan yksityisyyden, tilavimman suihkun, kookkaimman meikkipöydän ja eniten vapaata lattiapinta-alaa tarjoava keulakajuutta, jonne johtaa oma rappukäytävä paapuurin puolelta.
Majoituskannen keskiveneen fasiliteetteihin kuljetaan kansisalongin styyrpuurin laidalta alkavasta rappukäytävässä. Makuukajuuttojen kisan hyvänä kakkosena tulee valtavilla runkoikkunoilla varustettu taaempi keskikajuutta, joka hyödyntää oivallisesti koko rungon leveyttä. Kolmaskin makuukammari on viihtyisä, mutta sinne majoittuvien on tultava toimeen ilman privaattitoilettia. Päivätoiletti on kuitenkin ihan vieressä.
Kansisalonki on avara ja valoisa, mutta lopulta ehkä kuitenkin se alue, jossa 640 Flyssa on vähän tingitty. U-sohva toimii sekä sisämatkustamona, -oleskelutilana ja -ruokailutilana. Joissakin vastaavankokoisissa jahdeissa on salonki ja ruokapöytä erikseen.
Valtava pentterisaareke on nykytyyliin sijoitettu taakse, josta tarjoilu sujuu luonnikkaasti joka suuntaan. Lasku- ja kaappitiloista sen enempää kuin varustuksesta ei tarjoilut jää kiinni.
Yläkannelle johtaa vain yksi portaikko, joka on sijoitettu tavanomaiseen tapaan takakannelle. Flybridge on jälleen ekstrakookas, jopa veneen kokoluokka huomioiden.
Takaosa on pyhitetty tilavalle sohvaryhmälle, jonka keskellä on kulmasohvan mukaisesti L-muotoon laajeneva pöytä. Sen etupuolella on vielä pienempi dinetti ennen etuosan aurinkotasoa. Kokonaisuuden kruunaa jo mainittu baarikeittiö.
Kuvat
Majoituskansi – keulan mastercabin
Majoituskansi – keskiveneen mastercabin
Majoituskansi – neljä kajuuttaa
Pääkansi – Aft Diner Mode
Pääkansi – Carousel Mode & Beach Mode
Flybridge
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 04.04.2025 Kokeilu AMT 150 R (2025–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 24.04.2025 Uutinen Klassikkomerkki rantautuu Suomeen
- 24.04.2025 Uutinen Suomen Meripelastusseura ja Helly Hansen yhteistyöhön
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 23.04.2025 Uutinen Trossi-jäsenpalvelun kausi alkaa 1.5.2025
- 22.04.2025 Uutinen Marinekauppa avasi uuden venetarvikeliikkeen Vantaalle
- 22.04.2025 Uutinen Valassaarilla savuaa 23.4.2025