Galeon 640 Fly (2018–) – Innovaatioita keulassa, perässä ja sivuilla
Mitä uutta?
Galeon 640 Flyta voi kuvailla aivan oikeutetusti luokkansa innovatiivisimmaksi veneeksi. Päähuomio menee Beach Modelle eli terassilaidoille, mutta ne löytyvät 640:n lisäksi myös Galeonin malleista 460, 470, 500, 510 ja 650.
Avattavat laitoja on helppo alkuun vierastaa, mutta kun ne on veneestä käsin päässyt kokemaan, ei niistä oikein voi olla pitämättä. 640 Flyssa terassit muodostavat yhdessä pentterin, baaritiskin, avattavan takaseinän ja takakannen avotilan kanssa saumattoman kokonaisuuden. Galeonin pääkilpailijat eivät terassivillitykseen ole vielä lähteneet.
Terassien sijaan Galeonin merkittävin 640:ssä toteuttama keksintö on läpikuljettava tuulilasi. Sähköisesti katon sisään nouseva ikkunaruutu on flybridge-veneiden luokassa uniikki ja aivan loistava oivallus. Se tekee keulakannelle kulkemisesta valtavasti helpompaa, ja liittää siten keulakannen oleskelutilan ainutlaatuisen jouheasti kansitason muihin tiloihin.
Keulakannen oleskelutila alkaa olla yli 60-jalkaisissa jo itsestään selvyys, mutta Galeonin tasoista muunneltavuutta ei monesta muusta löydy: sohvat ja pöydät liikkuvat ylös ja alas sekä yhteen ja erikseen sähkötoimisesti napin painalluksella, ja selkänojat voi taittaa ajonajaksi näppärästi istuinosien sisään.
Peräkannelle voi puolestaan valita testiveneen vakioratkaisun sijaan kaksi erilaista ja -kokoista kalustusta. Niistä erikoisempi on Carousel Mode, joka tuo mukanaan pyörivälle alustalle asennetun sohvan ja pentterimoduulin.
640 Flyn yläkansi on erittäin tilava. Uniikki ominaisuus on jakkaroilla varustettu baaritiski ja -keittiö, jollainen yleensä löytyy vasta yli 70-jalkaisien jahtien flybridgeltä.
Kuvat
Tekniset tiedot
Kokonaispituus | 20,80m |
Runkopituus | 18,42 m |
Leveys | 5,00 m |
Syväys | 0,95 m |
Korkeus | |
Paino | 35 500 kg |
Pohjakulma | Ei ilmoiteta |
Polttoainesäiliö | 3 750 l |
Vesisäiliö | 800 l |
Septisäiliö | vakio |
Harmaavesisäiliö | vakio |
CE-luokitus | B |
Kantavuus | 15 henk. |
Makuupaikkoja | 6 kpl |
Tehoalue | 2 x 900–1 200 hv |
Moottorityyppi | Sisäperämoottori, diesel |
Voimansiirto | Suora akseliveto |
Testimoottori | 2 x 1 000 hv Volvo Penta D13-1000 |
Huippunopeus | 27,7 kn @ 2 500 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 12,8 l/mpk @ 2 300 r/min |
Melutaso @ 25 kn | Ei mitattu |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi |
Valmistusmaa | Puola |
Valmistaja | Galeon, Puola | www.galeon.pl |
Maahantuoja | Nordec Nautic Oy, Helsinki | www.nordecnautic.fi |
Hinnat ja moottorivaihtoehdot
1 606 000 € | 2 x 900 hv Volvo Penta D13-900 |
1 663 000 € | 2 x 1 000 hv Volvo Penta D13-1000 |
1 787 000 € | 2 x 1 200 hv MAN V8-1200 |
Hinnat tehtaalla Puolassa, sis. alv 24 % |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 04.04.2025 Kokeilu AMT 150 R (2025–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 25.04.2025 Video Videoesittely: Yamarin 60 DC ja Yamarin 63 DC
- 24.04.2025 Uutinen Klassikkomerkki rantautuu Suomeen
- 24.04.2025 Uutinen Suomen Meripelastusseura ja Helly Hansen yhteistyöhön
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 23.04.2025 Uutinen Trossi-jäsenpalvelun kausi alkaa 1.5.2025
- 22.04.2025 Uutinen Marinekauppa avasi uuden venetarvikeliikkeen Vantaalle
- 22.04.2025 Uutinen Valassaarilla savuaa 23.4.2025