Yamarin 88 DC (2019–) Ylimittainen
Mitä uutta?
Uutena lippulaivana ja ensimmäisenä uuden aallon Yamarinina 88 DC:lle on kehitetty muotokieli, jonka pitäisi johdattaa merkki tunnistettavasti tulevaisuuteen. Uuteen ilmeeseen kuuluu entistä pystympi keula ja lisääntynyt särmikkyys. Yleisilme on kuitenkin daycruisereille suotavan linjakas. 88 DC näyttää matalalta ja pitkältä, ja sellaisena tyylikkään virtaviivaiselta. Iso osa uutta Yamarin-ilmettä on varsin keskelle venettä piirretty kookas runkoikkuna.
Yamarinin lippulaiva-daycruiserit ovat aiemminkin olleet varsin kattavasti varusteltuja, mutta navigointielektroniikka on jäänyt jälleenmyyjien asennettavaksi. Uusissa malleissa tilanne muuttuu, sillä niissä on vakiona Bustereista tuttu Q-älynäyttö. 88 DC:ssä sen koko on 16 tuumaa. Lisävarustelistalta löytyy Q+ -paketti, joka tuo kojelautaan vielä toisen mokoman.
Tilaratkaisun keskiössä on daycruisereille tyypilliseen tapaan avotila, jota 88 DC:ssä riittää. Uusi idea on uimatasojen ja avotilan väliin kuomukotelon kannesta, ankkuriboksien luukuista ja moottorikaivon kannesta muodostettu peräkansi. Se toimii sekä kulkuväylänä että loikoilutasona, jonka päälle sopii keskikajuutan parivuoteesta lohkaistava patja.
Keskikajuutta muodostuu tuttuun tapaan oikeastaan vain parivuoteesta, mutta kulkuyhteydet vuoteelle ovat Yamarinissa kauniisti sanottuna persoonalliset. Pääkulkuväylän muodostaa avotilaan avautuva luukku, josta pudottaudutaan suoraan vuoteelle. Toinen onkalo vuoteelle johtaa keulakajuutasta, mutta sen läpi konttaamiseen ei aikuinen taivu.
Toistaiseksi 88 DC:n voi valita kahdella moottorivaihtoehdolla, Yamahan 300-hevosvoimaisella V6:lla tai 350-hevosvoimaisella V8:lla. Omistussuhteet huomioiden lienee selvää, että 88 DC tulee olemaan listalla kärkipäässä, kun Yamaha ryhtyy kartoittamaan peräpeilejä uusille 375- ja 425-hevosvoimaimiselle V8:lleen.
Kuvat
Tekniset tiedot
Pituus | 8,80 m |
Leveys | 2,95 m |
Syväys | 0,70 m |
Paino | 2 350 kg |
Pohjakulma | 18,5° |
Polttoainesäiliö | 300 l |
Makeavesisäiliö | 40 l |
Septisäiliö | 30 l |
CE-luokitus | C |
Kantavuus | 12 henk. |
Tehoalue | 250–350 hv |
Moottorityyppi | perämoottori, XL-riki |
Koeajomoottori | 350 hv Yamaha F350A |
Huippunopeus | 45,6 kn @ 5 900 r/min |
Kulutus @ 25 kn | 1,6 l/mpk @ 3 750 r/min |
Melutaso @ 25 kn | ei mitattu |
Lisä- ja yhteystiedot
Valmistusmateriaali | Lujitemuovi | |
Valmistusmaa | Suomi | |
Valmistaja | Inhan Tehtaat Oy Ab, Raisio | www.yamarin.com |
Hintatiedot
Vahvistamatta | ilman moottoria |
122 500 € | 300 hv Yamaha F300 BETX |
129 500 € | 350 hv Yamaha F350 AETX |
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 19.04.2025 Uutinen Traficom kuulutti Inkoon Barösundin kielto- ja rajoituspäätöksestä
- 09.04.2025 Ensiesittely Marex 390 Scandinavia (2026–)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 11.04.2025 Kokeilu Silver Condor Cabin (2025–)
- 04.04.2025 Kokeilu AMT 150 R (2025–)
- 17.04.2025 Vaihtoveneet Käytetyn veneen esittely: Aquador 32 C (1999-2016)
- 20.04.2025 Ensiesittely Itama 54 (2026–)
- 01.04.2025 Ensiesittely Garmin Force Pro (2025–)
- 17.04.2025 Ensiesittely Sunbeam 29 GT (2025–)
- 31.03.2025 Video Vene 25 Båt: Gps-häiriöt ja veneilyturvallisuus
- 01.04.2025 Ensiesittely Ferretti Yachts 800 (2026–)
- 12.04.2025 Ensiesittely Saffier SL46 Med (2025-)
Uusimmat
- 24.04.2025 Uutinen Klassikkomerkki rantautuu Suomeen
- 24.04.2025 Uutinen Suomen Meripelastusseura ja Helly Hansen yhteistyöhön
- 23.04.2025 Uutinen Espoonlahdessa hengenvaarallinen työteline veneilijöiden reitillä
- 23.04.2025 Uutinen Trossi-jäsenpalvelun kausi alkaa 1.5.2025
- 22.04.2025 Uutinen Marinekauppa avasi uuden venetarvikeliikkeen Vantaalle
- 22.04.2025 Uutinen Valassaarilla savuaa 23.4.2025
- 22.04.2025 Uutinen Fairlinelle löytyi ostaja